Wednesday, May 21, 2008

Jeket terbalik...

"Kenapa penunggang motor kat Malaysia pakai jeket terbalik? Heran aku."

"Hah? Apa kau membebel ni?"

"Siapa yang start budaya ni? Apa tujuan pakai jeket terbalik? Susah sangat ke nak pakai jeket tu? Nak jimat masa ke? Dah bermacam-macam orang aku tanya. Semua bagi aku jawapan yang berbeza-beza. Ada yang kata nak jimat masa. Ada yang cakap fesyen. Tapi jawapan paling banyak sekali, semua orang pakai jeket terbalik, jadi aku pun ikutlah."

"Mula la tu. Mengarut la kau ni."

"Kalau semua orang pakai seluar terbalik kita pun ikut lah?"

"Takde la sampai macam tu sekali."

"Habis tu?"

"Dah! Dah! Cepat sikit minum air kau tu. Aku nak chow dah."

"Pergi mana?"

"Pot biasa laaa... Nak ikut?"

"Boleh gak!"

"Canteeeek!"

1 comment:

Anonymous said...

Jaket terbalik tu xnak bg ko rase panas sngt time nk ride moto lor..
xde la lam tngh hari pn ko nak zip suma jaket..
lg satu utk yg suke bawa awek,dh tentu awek x bwk jaket utk dipakai..
so,altenatif,ko pakai jaket terbalik, pastu suh jew awek ko peluk rapat time ride..
xde la dia sejuk atau kene panas nti..
faedah len pn ko gak yg dapat..
huhuhuhuhu