Monday, October 20, 2008

Aku MEMANG Benci Hari Isnin...

Motor aku tak boleh start pagi tadi.

Terpaksa aku naik LRT nak pegi kerja. Dah lama aku tak naik LRT. Ada dalam 3-4 tahun kot.

Masa aku beratur nak beli tiket, aku pun teringat kembali kenapa aku BENCI teramat sangat nak guna 'public transport'.

Line nak beratur panjang. Lepas tu aku terpaksa lepaskan 2 tren sebab penuh sangat. Bila aku dapat naik, aku terpaksa bersesak-sesak dengan penumpang lain. Lepas tu aku kena turun kat Masjid Jamek sebab nak tukar line. Kena beratur beli tiket lagi. Lepas tu kena beratur lagi untuk menunggu tren. Kali ni aku terpaksa lepaskan 1 tren sebelum aku dapat naik. Nasib baik ofis aku dalam 5 minit berjalan kaki dari stesen KLCC.

Masa terbuang, lebih kurang 45 minit.

Oh ya... Lupa lak. Sampai-sampai je ofis, aku kena TIAU dengan boss sebab lambat.

Aku BENCI hari Isnin!

(Tolong terangkan kepada saya, siapa yang mencadangkan stesen Masjid Jamek dijadikan 2 bangunan yang berasingan? Kenapa saya perlu keluar dari satu stesen dan masuk ke stesen lain untuk tukar tren? Buat satu bangunan saja tak boleh ke? Macam London?)

No comments: