Wednesday, October 29, 2008

Jalan Alor...

Hahahahahaha...

Selepas 'insiden-kaki-di-dalam-mulut' (a.k.a. 'Foot In Mouth Incident') Jalan Kejora baru-baru ini, akhirnya Datuk Bandar Kuala Lumpur telah menukar-balik nama Jalan Kejora kepada nama asalnya, Jalan Alor.

Tau takpe...

Nak memandai-mandai pegi tukar nama yang dah terkenal di serata pelusuk dunia tu buat apa, wahai Datuk Bandar? Apa faedah yang Dewan dapat?

Dah la kena kutuk. Yang nak di pamerkan kepada semua orang yang Dewan Bandaraya ni tak ada otak buat apa? Siapa yang malu? Siapa yang segan? Penduduk, peniaga dan pelawat Jalan Alor ke?

Aduiiii...

Tolong la!

Lain kali, apa kata kamu-kamu semua yang ada tanggungjawab di dalam pentadbiran DBKL, sekali-sekala guna akal kamu yang telah di kurniakan Tuhan...

Fikir baik-baik. Mintak buah fikiran penduduk yang terbabit semasa nak keputusan. Kalau lah ada SATU orang wakil DBKL yang ada bertanyakan pendapat penduduk, peniaga dan pelawat di Jalan Alor tu, 'kontroversi' ni tak akan berlaku. Betul tak?

Kenapa perlu nak di tayangkan ke khalayak ramai yang DBKL tak ada otak? Kenapa saya, seorang awam biasa yang 'blue-collar', boleh fikir benda-benda ni, sedangkan Dewan yang memegang tanggungjawab mentadbir KL, ada ramai staff yang lepasan universiti?

Tak kan tak tau cover line bro?

1 comment:

Anonymous said...

Very nice love your blog keep up the good work
Motorcycle Helmets