Tuesday, May 19, 2009

Aku, Uniform Sekolah dan Cikgu Disiplin

Ahad lepas, aku ada sms sepupu aku. Dia ni cikgu sekolah menengah. Dia ajar Fizik tingkatan 4. Sms aku pendek je. Aku ucapkan "Selamat Hari Cikgu!!!" kat dia. Aku sendiri pada masa tu takde lah mengharap sangat yang dia akan balas balik. Bukan nya apa. Dia selalu sibuk. Sibuk yang sahih dan benar, bukan buat-buat sibuk.

Dalam 10 minit lepas aku sms dia, sepupu aku ni pun membalas balik sms aku. Di bawah adalah keseluruhan sms dia, verbatim.

"Bila murid duduk... cikgu berdiri! Bila murid di seligi... cikgu pulak kena gari. Murid dtg naik BMW 7 siri... cikgu dtg naik kancil buruk road tax pun dah nak mati! Murid gie belajar sampai PhD... cikgu baru berkira-kira nak sambung degree. Namun cikgu tetap berbakti, bukan nak jadi lilin membakar diri... Tapi jadi bulan yg menerangi malam sunyi... Alahai... Panjang sangat pulak... Hehe... :-p Tima kasih :)"

Hehehe...

Selamat Hari Guru kepada semua guru-guru dan cikgu-cikgu sekelian...

No comments: