Monday, January 25, 2010

Combo Semua Taruk a.k.a. Sotong + Telur + Paru : Atau Gerai Cik Yah Yang Sibuk

Weekend lepas, aku pergi ke Gerai Cik Yah di Seksyen 14, PJ. Aku sampai di pagi Sabtu, lebih kurang pukul 7.30am.

Aku patut sampai lebih awal. Aku patut bangun lebih awal. Aku patut tau semua ni sebab bila aku sampai lambat, beginilah jadinya...


Gerai Lontong dan Nasi Lemak Cik Yah yang AMAT popular! Cari sign hijau.


Aku pun terpaksa lah beratur. Tapi aku tak kisah. 10 minit ke, 20 minit ke, setengah jam ke, aku tak kisah.

Aku tak kisah sebab Lontong Cik Yah yang aku makan untuk breakfast di pagi Sabtu itu terlalu syiok, aku siap terlupa nak amik gambar supaya aku boleh kongsi bersama korang, betapa nikmatnya, betapa lazatnya, betapa laloknya lontong paling BEST di dunia. Aku rekomen combo paru + sotong + telur a.k.a. 'Combo Semua Taruk'.

Apa ko kata? Kolesterol tinggi? Memang! Lagi tinggi, lagi best! Hehehe...

Tapi kalau korang tak minat makan lontong pagi-pagi, line yang pendek sikit di sebelah kanan tiang tu adalah queue untuk Nasi Lemak Cik Yah.

Ya, kena beratur gak tapi line dia pendek sikit. Kenapa kena beratur? Sebab Nasi Lemak dia SODAP la. Lagi mau tanya. Kalau bab Nasi Lemak Cik Yah, aku rekomen combo sotong + telur goreng + paru. Rendang daging pun ada, kalau korang minat.

Kedua-dua masakan boleh dine-in atau takeaway.



"Lama tak nampak kau? Mana pergi?"

"Adaaaa..."

"Makan bungkus?"

"Makan."

"Lauk?"

"Sotong, telur, paru. Kelapa tak nak."

"Settt..."

3 comments:

GombakRock said...

aiseh brader..perli nampak...bukan ape time muda ni kena jaga makan kalau mau makan nasi lemak sampai ke tua...takut nanti baru 40 dah kena pantang itu ini...nasi lemak pun tak leh makan...kan tak best!!

tapi kalau aku dah drive dari gombak ke 14 pagi-pagi buta semata-mata nak menjamah juadah di gerai mak cik yah...jgn terkejut kalau aku mula2 beratur utk lontong (combo sume taruk+kelapa) dan pastu utk nasik lemak sepingggan sambal lebih...hahaha

Sofira said...

salam.

blog hop sat. ngehhhhh.

Johnny B. Rempit said...

@Bro Rock and Rolla dari Gombak,

Try, jangan tak try. Makan, jangan tak makan.

@Aidura Sofiee

Ngehhhh je? :p