Thursday, January 14, 2010

Jom Makan Fish And Chips!

Aku tak tau la taste korang tapi kalau aku dah dapat peluang nak travel ke luar negara (London contohnya), perkara TERAKHIR yang aku akan buat ialah cari kedai makan yang jual makanan 1Malaysia. Aku tak akan rindu Nasi Lemak, Roti Canai, Mee Mamak et al.

Kalau aku berpeluang ke luar negara (London contohnya), aku akan cari dan cuba makanan yang orang sana makan. Aku akan cari Fish and Chips yang paling authentic. Aku akan cari Sheperd's Pie. Aku akan cari Chicken Tikka Massalla yang dah di 'Anglo' kan. Aku akan cari kedai Jamie Oliver!

Buat apa aku nak cari Roti Canai! Kat sini bersepah!

Kalau aku berpeluang ke luar negara (Barcelona contohnya), aku akan pergi 'tapas' hopping. Aku akan cari 'paella' yang paling lalok. Aku akan try 'Chocolate con Churros' untuk breakfast.

Buat apa aku nak pergi cari Nasi Lemak! Kat sini bersepah!

Kalau aku berpeluang ke luar negara (Osaka contohnya), aku akan cari kedai yang jual 'fugu'. Aku akan cari gerai 'takoyaki' yang paling hip dan happening. Aku akan cari 'kushi katsu' yang paling syok. Aku nak hirup sup dari mangkuk yang penuh dengan 'ramen' dan cebisan-cebisan bonito yang amat lalok.

Buat apa aku nak cari Satay! Kat Kajang ada satay! Kat corner kedai mamak dekat rumah aku pun ada satay!

Apa point ko travel jauh-jauh, bayar tambang mahal-mahal et al, lepas tu SIBUK pergi cari nasi lemak. Takde imaginasi langsung...

No comments: