Monday, October 5, 2009

Macam Kenal Je...

Aku belek-belek magazine 'KLue' semalam kat pot biasa aku. Menarik gak isu Oktober ni. Tergerak la di hati nak beli sebab aku suka bila majalah-majalah 'yuppie' dan 'urban' macam 'KLue' ni membincangkan hal-hal pasal makanan, lagi-lagi pasal 'street food'. Topik feveret aku tu. Hehehe...

Bila aku sampai rumah, aku pun mula la baca. Sampai je kat mukasurat 25 aku terberhenti sekejap. (Terberhenti?) Macam kenal je muka pakcik ni. Last-last aku ingat. Ini pakcik ada gerai jual air kat Section 14, PJ. Dekat dengan kedai lontong feveret aku. Bila aku baca artikel tu betul-betul, memang confirm.

Cayalah Pakcik. Dapat masuk 'KLue'!. Hehehe...

Teh tarik Pakcik ni MEMANG sodap!

Oh ya. Kat mukasurat 70 lak ada gambar gerai burger Ramly paling terkenal kat KL. Pegi kat area Ampang. Dia betul-betul kat depan satu 7-E. Kat situ ko akan dapat jumpa gerai yang buat burger Ramly PALING best di dunia! Serius!

Mula-mula, order satu burger, ikut spec feveret ko, kat Pakcik atau Makcik yang tengah sibuk tu. Lepas tu masuk jap kat 7-E, beli satu botol Coke 500ml. Pastikan Coke tu sejuk. Lepas tu lepak jap kat tepi gerai tu. Kalau boleh, bawak satu peket tisu sendiri. Dalam 4-5 minit, burger sure siap. Makan time tu gak kat tepi tu. Pehhh...! Aku tak pernah rasa burger Ramly sesedap macam tu kat tempat lain. Memang 'SPECIAL'! (Aku rekomen ko try burger daging, double, special dengan cheese. Hmmmm...)

Aku tau ko nak try satu. Betul?


No comments: