Monday, June 16, 2008

Serius Semacam...

"Geng. Apasal ko ni serius semacam je sekarang?"

"Masa untuk lepak dan main-main dah habis. Sekarang masa serius. Hidup makin susah. Duit kena cari."

"Aku tau la... Aku pun susah sekarang. Tapi nak buat macam mana?"

"Nak buat macam mana? Kita kena berubah ke arah kebaikan sekarang. Aku dah tak nak lepak-lepak lagi. Aku dah tak nak buang masa aku lagi. Sekarang aku kena buat! Tak boleh pikir-pikir lagi dah. Masa untuk berpikir dah berlalu."

"Ko serius la ni?"

"Ye la."

"Kalau macam tu... Plan malam nanti jadi ke tak?"

"Plan apa?"

"Kan hari tu kita plan nak lepak kat Kg. Baru?"

"Ye ke... Kalau lepak kat Kg Baru aku on aje."

"Ehhh... Tadi baru je ko cakap nak serius! Tak nak buang masa lah, itu lah, ini lah..."

"Takpe. Besok aku start."

"Hampeh!"

No comments: