Thursday, March 11, 2010

Aku, Seorang Penulis Fantasi Yang Agak 'Cult' Dan Pelajar-Pelajar 'Universiti' Yang Tak Sedar Mereka Sebenarnya Lagi Bodoh Dari Aku

Baca dulu post ini. (Ianya dalam bahasa Inggeris, jadi kalau ko spik no inglis, too bad)

Dah baca dah?

Ooookaaayyy...


Kalau ko kenal nama mamat yang cool ni, ko boleh join crew aku.


Sekarang siapa dia yang gila? Siapa dia yang perlu terapi?

Aku atau manusia-manusia separa sedar a.k.a zombie-groupie yang sedang tertunggu-tunggu musim terbaru 'Akademi Fantasia'?

Hehehe...


Cerita benar

Senario : Panggung wayang yang sedang menyiarkan(?) 'The Lord of the Rings : The Return of the King'. 'Battle of Pelennor Fields' sedang berlangsung. Theoden dan puak Rohan sedang mula menyerang angkatan gajah raksaksaksaksa...
Dramatis personae : Aku dan satu couple yang duduk di seat depan aku.


Balak : Beee...

Awek : Shussshhh...

Balak : Makhluk Hobbit yang mana satu hah?

Awek : Yang pendek-pendek tu.

Balak : Yang tu Orc la.

Awek : Bukan. Orc yang tengah duduk atas gajah tu.

Aku : HAHAHAHAHAHA...


Selepas wayang habis, aku terpandang yang couple (yang agak skema) tersebut sedang memakai tag/student card sebuah universiti awam yang terkenal.

Aku tergelak sekali lagi.

6 comments:

Anonymous said...

abis la negara ni..kahkahkah

Johnny B. Rempit said...

Aku pun hanya mampu gelak macam ko gak.

Hahahaha

Anonymous said...

bile tgk film kat cinema,paling gua suke buat ialah tgk subtitles..bukan sbb gua mi no spik inglis tp sbb byk lawak akibat lost in translation..tp paling best,tajuk filem pun nak dimelayukan..ni yg best duduk malaysia ni,mcm2 lawak ade..kahkahkah

Johnny B. Rempit said...

Agaknya, sebab tu la couple yang aku sebut tu confuse kot. Mana satu Hobbit, mana satu Orc...

Hahahaha...

Faizah Roslaini said...

Suami I dulu waktu ada ASTRO bernafsu sgt tengok AF. Kenapa ntah aku pun tak paham. Bila ASTRO kena potong aku dengan syukurnya bernafas lega

Johnny B. Rempit said...

SMS "AFUNDI JOHNNY" dan hantar ke 12345.

Hahahaha...