Monday, March 29, 2010

There Is No Spoon, So Kena Makan Pakai Tangan Ke? Kalau Pakai Chopstik?

Di post ini, aku telah melalut tentang eksperiens aku di satu pesta besar, baru-baru ni. Aku kini baru tersedar (di sedarkan, more likely) yang di sebab kan aku terlalu seronok melalut mengenai teori Zen 'No Mind' aku dan topik-topik kecil yang (sememangnya) tak berapa penting, aku lupa nak tulis apa dia tujuan aku ke pesta tersebut. Hahahaha...

Can you say, duh?

Aku sebenarnya ke pesta tersebut nak cari buku-buku kecil (dan comel) yang di terbitkan oleh penerbit-penerbit independen. Seperti Sang Freud Press, Stormkitchen dan Oxygen. Pada ketika itu, aku cuma dapat tahu yang semua buku-buku yang aku cari ni hanya ada di jual di booth Gerakbudaya. So, cuba teka booth apa yang mula-mula sekali aku cuba cari?

Seperti yang aku jangkakan, booth Gerakbudaya ni tak ramai pengunjung. Masa aku sampai, tak ramai yang sedang membelek-belek buku yang di jual. Bagus tu. Tak perlu aku bersesak-sesak.

Akhirnya, aku jumpa la buku-buku yang aku nak cari. Sebenarnya, aku dah nampak buku-buku ni dulu waktu ianya di release/jual kat kedai-kedai buku biasa tapi aku tak beli. Padan muka aku! Bila dah rare, baru la terhegeh-hegeh nak cari. Hehehe...


Comey nye...


Aku dah ada baca sedikit buku 'Dua Lauk' (aku dah khatam Kasut Biru Rubina sebelum ini) dan dari apa yang aku dah sempat baca, aku harap penerbit-penerbit independen ini dapat mengeluarkan lagi buku-buku sebegini. Aku suka sikap ireveren mereka terhadap penggunaan BM yang mungkin tidak di iktiraf DeeBeePee. Aku suka cara mereka memanipulet ayat. Aku suka ejaan kontemporari. Aku suka aspek desain mereka yang avangard. Aku suka yang mereka berani menghailait topik-topik tabu.

Kalau ko terjumpa buku-buku ni, beli terus. Jangan tunggu sampai dah jadi barang rare, ya.


Aku heart Colin si Anjing Gila.
Hahahahaha...

No comments: