Friday, March 5, 2010

L'enfer, c'est les autres : Atau Aku, Karma Dan Manusia Yang Blur

Konsepnya senang sahaja.

Kalau kamu ada lebih dari sekeping cek yang perlu di deposit, ambik borang yang berbentuk poket/sleeve, isi detail yang perlu di borang/form tu, sumbat cek ko ke dalam poket/sleeve di borang tersebut, lepas tu masuk kan ke dalam mesin cheque deposit yang ada slot di atas, yang macam kotak/peti undi tu. Senang tak? Ada tak ko buang masa orang lain?

Tapi sekali-sekala (selalunya ketika aku tengah rushing) akan ada manusia bebal yang akan membuat multiple cheque deposit di mesin yang lebih sesuai di gunakan untuk single cheque deposit. Oh, seronok nya...

Manusia sebegini sama spesisnya dengan manusia-manusia bebal yang baru terkial-kial nak buat keputusan nak makan apa di McD/KFC/warung nasi campur apabila tiba giliran mereka di kaunter. Mereka akan berdiri di depan kaunter dengan muka yang blank/blur, otak mereka akan hanya mula berfungsi ketika di soal...


"Having here or take away?/Makan ke bungkus dik?".

"Errrrrr... Hold on. Dine... Wait,wait... Take away.../Errrrrr... Kejap kak. Makan... Oooppp... Kejap, kejap... Bungkus lah..."


Setiap kali ini berlaku di depan aku, aku perlu bersabar. Lagipun, assault with a deadly weapon adalah jenayah yang serius.

Takpe...

Aku tahu yang karma itu roda.

Aku yakin yang mereka akan mendapat balasan yang saksama.

Aku yakin yang bila jalan di KL jam/sesak, mereka akan tersangkut. Mereka akan tersangkut di belakang satu-satunya kereta di Lembah Kelang yang mempunyai pemandu yang tak akan berani memandu melebihi 40 km/j di lorong kanan di Federal Highway.

Padan muka kau!

No comments: