Tuesday, May 13, 2008

Kerja kat Pizza Hut

"Geng!"

"Gua gian la geng! Gua nak je cari kerje dengan Pizza Hut. Boleh gua lenjan motor delivery diorang tu. Gua dah lama perhati mamat-mamat delivery ni. Diorang punya skill boleh tahan gak."

Ada sekali tu gua ada nampak satu mamat Pizza Hut ni cilok baek punya kat Jalan Sultan Ismail. Time makan tengah hari. Gua tengah lepak kat area kedai Mercedes masa tu. Umur aku masa tu baru 18. Baru habis SPM. (Seperti yang aku dah jangka, SPM gua hancusss! Nasib baik subjek Agama aku kira ok. Kalau itu gak hancur, bapak gua sure dah HALAU aku dari rumah! Hahaha...) Gua turun KL, lepak dengan member aku yang sewa bilik kat Kg Baru. Syok siot tengok brader delivery tu cilok, dengan kotak pizza dia yang besar kat belakang. Pehhh!

"Biasa la tu!"

"Ye ke?"

"Kalau ko lepak kat Kg Baru lagi best! Macam-macam skill ko boleh tengok. Ko tunggu hujung minggu."

"OK geng. Gua ikut je lu nanti. Gua pun baru sampai KL ni. Nama jalan pun gua tak tau."

"Ko jangan risau geng! Segala ceruk, konar, kedai, pot kat KL ni gua dah tau. Ko ikut je aku!"

"Canteeeeek!"

No comments: