Wednesday, May 21, 2008

Telefon bimbit...


Aku pergi Low Yat petang tadi. Nak survey henfon. Fon aku dah mula meragam. Boleh lak tiba-tiba mati, tanpa disedari. Bila aku on balik terus keluar mesej 'You have 6 new voice messages'. Pehhhhh! Boss aku la, siapa lagi.

Masa kat Low Yat tu mata aku pun macam orang puasa cari kuih nak berbuka. Yang itu lawa, yang ini lawa. Bajet aku pun boleh tahan gak untuk bulan ni. Terima kasih kepada supervisor aku yang bagi aku buat extra overtime. (Caya la bang!) Last-last aku pun dah pilih model yang aku suka. Harga lebih kurang 5 rat.

Aku pun cari la kedai yang ada sales girl yang agak cun yang ada jual model tu.

"Leng loi! Ini model berapa harga?"

"Ini murah saja. Saya boleh bagi you ini harga."

Aku pun tengok calculator dia. 550.

"Leng loi. Saya mau tanya sikit. Kenapa you tak cakap saja itu harga? Kenapa mau tunjuk guna calculator?"

"Semua orang buat itu macam, mah. Saya pun ikut lah."

"Ya ka?"

Betul gak apa dia cakap tu. Masa aku survey tadi semua tunjuk harga guna calculator. Kenapa ah?

"You takut kedai sebelah dengar ka?"

"Tada lah. Sebelah punya harga pun lebih kurang saja, mah."

"Habis tu kenapa you buat ini macam?"

"Tak tau. Saya pun tak pernah fikir itu macam."

"Okeylah. Kalau you bagi saya harga 5 ratus saya mau beli."

Dia pun tanya boss dia. Boss dia angguk.

"Ok bang. 5 ratus."

"Canteeeekkkk!"

No comments: