Tuesday, December 15, 2009

Di Hujung Tebing : Atau Mengapa Aku Akan Tetap Beli Walaupun Sudah Naik Harga 100 Persen

Setiap bulan, aku akan beli magazine 'Off The Edge' untuk baca artikel dari empat orang penulis yang amat aku hormati.

Hishamuddin Rais
Abdullah Ahmad
Farish A. Noor
Patrick Teoh

Magazine ni mungkin nampak yuppie dan urban (dengan artwork, design dan fotografi yang ada bau-bau post-modernism) tapi apa yang diorang tulis amat tajam (dan kadang-kadang sinis). Mungkin bukan satira tapi dah ke arah itu. Magazine paling cool di Malaysia.


Naik harga bukan sikit-sikit bro. 100 persen. Aduiii...

2 comments:

Anonymous said...

yup,possibly the only local publication worth buying..

woit,apa punya turrr Dollah Ahmad ko sanggup respek..kejap,ko respek dia sbb ko bantai gelak baca doublespeak haprak dia ek?kahkahkah..

p.s dah blasah nasi ganja lum?

Johnny B. Rempit said...

Bro Johan,

Pasal bab Dollah Ahmad tu, aku suka baca artikel dia sebab dia ni old-skool UMNO. Doublespeak dia tu la yang best. Hehehe...

Pasal nasi ganja yang lalok tu, belum sempat nak ke Ipoh lagi. Mungkin hujung tahun boleh kot. Ada crew nak organize konvoi masa tu. Mungkin aku boleh join sekali.