Tuesday, December 29, 2009

Resolusi Tahun Baru : Atau Perkara-Perkara Kecil Yang Tak Penting Sangat

Tiap-tiap awal tahun, satu tradisi tahunan (yang konon nya penting) akan di uar-uar(?) kan oleh hampir setiap orang. Tradisi membikin resolusi tahun baru.

Apa yang akan di jadikan sebagai resolusi itu bergantung kepada setiap individu. Mungkin bagi si perokok, dia akan berazam untuk berhenti. Bagi mereka yang merasakan diri mereka 'agak' obes, mungkin mereka akan berazam untuk menurunkan berat badan. Dan seterusnya.

Aku pun macam tu juga. Tapi sejak beberapa tahun kebelakangan ini, aku telah lebih jauh mengenali diri aku. Aku dah tahu yang apa-apa resolusi yang akan aku fikirkan, aku tak akan buat.

Jadi, untuk tahun 2010 yang akan menjelang, aku akan ber'resolusi' untuk tidak ber'resolusi'.



Happy New Year!

No comments: