Tuesday, April 13, 2010

Oh Pocot Mak Kau #6 : Atau Benda-Benda Pelik Yang Aku Jumpa Setelah Aku Meng'Google' Diri Aku Sendiri

Malam tadi, ketika aku sibuk kebosanan dan tak tahu apa nak buat, aku telah meng'Google' diri aku sendiri.

Ya, aku tau.

Patetik...


Anyway, setelah tetikus di klik, muncul lah segala macam hasil carian Google di skrin laptop aku. Di antara hasil carian yang awal, dah tentu blog ini. Itu aku pasti. Kemudian, di muka ke dua, aku terjumpa satu applikasi yang menarik. Nama applikasi tu WebMii, dengan taglinenya (yang hip dan happening), 'All the web about me'.

Tanpa segan silu, aku tulis nom de guerre aku yang 'teramat' popular.

"Ranking aku SURE tinggi punya lah!"

Tetikus aku pun di klik...


Can you say, "Maaaaaakkkk aaaaaaaiiiiii!!! Rondah nyo skor ekau!"


Berdentum jatuh ego aku ke lantai, sambil bergolek-golek ke arah wastepaper bin.

Biasa la tu. Cerita hidup aku.


Ohh... Satu lagi.

Seolah-olah tak cukup hati/ego aku terseksa/diseksa akibat ranking aku yang rendah, entah macam mana, muncul lak gambar sorang mamat dari 'kanchong darat, de gempax' di 'BURNTHINK, SEL' di bawah heading 'Friendster Profile'.

Itu BUKAN aku, okay! I'm SERIOUS!


Dah puas ketawa? Boleh aku sambung?


First of all, Friendster tu gila 90an! Tak ada orang pakai dah. Akaun-akaun Friendster penduduk Malaysia semuanya dah tak aktif. Dah lapse.

Kedua, aku tak pernah tergolong di dalam kumpulan manusia yang suker tUlis perkAtaAN-PerKatAan Bee eMM macHam nie, occaYYyy. Kewl kuNon! Uweeeeks... :p Kalaw yu'olls taK peWcayer, yu'olls boLeh bLahhs!


Setelah aku kutip balik ego aku dari tepi wastepaper bin, aku kembali tengok balik hasil carian WebMii aku. The Rempit Chronicles, Goodreads review, Facebook profile, MukaBuku...

Harakah Daily? Bila masa pulak aku tulis benda untuk Harakah Daily?

Aku pun klik link tu...


Eh... Ada sesuatu yang familiar la di perenggan 6.


Maaaak oooooiiii! NAMA aku tu!
Woooooohoooooo!


Nom de guerre aku dapat masuk paper!

Ohhhh... Ko tak tau betapa SERONOK nya aku masa aku jumpa ni. Hahahahaha... Wooooooohooooooo!

Lepas aku baca ni, baru aku teringat balik yang di satu pagi di bulan Februari yang lepas, aku ada menyelinap masuk ke FaceBook semasa aku di ofis. Boss aku belum masuk lagi pada ketika itu. Peluang berFaceBook di ofis yang boss-free jarang sekali dapat aku rasa.

Nak di jadikan cerita, masa tu aku cuma berniat nak join fanclub Zunar. Itu je. So, aku pun taip la 'Zunar' di kotak search. Antara search result yang muncul ialah fan club Zunar DAN juga 'Kami Anti Kartunis Zunar', yang mungkin pada ketika itu sedang nak di set-up. Ini spekulasi aku, sebab pada ketika itu, aku hanya nampak yang grup anti-Zunar tu cuma ada 6 orang ahli saja.

Jadi, akulah manusia paling awal yang ter'discover' kewujudan grup yang di ceritakan di dalam artikel di atas tu. Ini peluang best! Boleh jadi hero ni. Hehehe... Aku terus join fanclub Zunar dan aku terus tulis di wall mereka yang aku ada jumpa grup anti-Zunar ni.


I am DA bomb!


Beberapa minit kemudian, entri ini pula muncul di wall fanclub Zunar...


Awwww, shucks... It was nothin', really...


Kebosanan aku hilang. Perasaan frust aku lenyap. Aku dapat tidur nyenyak malam tadi.


Hehehehe...

3 comments:

Faizah Roslaini said...

Ha ah aku pun dah pernah terbaca dah pasal artikel Harakah tu. Wah wah. Sudah jadi ikon nampaknya, ya? Itu baru nom de guerra kalau real personaliti perghhh....mesti boleh jadi pengacara tivi. warghhh!!

Johnny B. Rempit said...

Ikon? Groupie pun takde nak jadi ikon amendenye?

;p

Faizah Roslaini said...

Mungkin depa takmau jadi follower kat situ. Segan nak tayang muka. Ikut pakai google reader macam aku.